Категорії

Податкова служба інформує

Варто подбати про подання декларації про доходи.

            Нещодавно в  Шосткинській  ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області відбулася зустріч начальника інспекції Олени Горовенко з представниками засобів масової інформації. Головною метою заходу було донести до грмадян та представників бізнесу, що з 1 січня  2014 року розпочалася кампанія декларування доходів громадян.

              Нагадаємо, що декларування доходів пов’язано із виконанням платниками податку на доходи фізичних осіб норм Податкового кодексу України від 2 грудня  2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями). Згідно з цим Кодексом громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи  (податкову декларацію) за наслідками звітного податкового року для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого ними із заробітної плати податку

            Обов'язок подання декларації про майновий стан і доходи закон передбачає для тих громадян, котрі у 2013 році отримували доходи, з яких не сплачувався податок на доходи фізичних осіб. Окрім того, подати декларацію повинні і ті, хто отримав доходи від фізичних осіб, які не мають статусу податкового агента. Обов'язковому декларуванню підлягають іноземні доходи.

              Міндоходівці пропонують скористатися електронним форматом звітування. З цією метою на єдиному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України працює спеціальний сервіс «Декларування on-line». За словами начальника ШОДПІ Олени Горовенко, таким чином громадяни  економлять час і гроші, менше  контактують з міндоходівцями..

              Підводячи підсумки, Олена  Сергіївна  відзначила, що  для усіх без винятку декларантів уже створено комфортні умови у Центрі обслуговування платників податків, де фахівці нададуть роз’яснення та кваліфіковану допомогу в заповненні і поданні декларації.

            Кампанія декларування завершиться 1 травня.

             Адміністративні послуги в сфері ліцензування роддрібної торгівлі алкогольнисми напоями та тютбновими виробами  отримуйте в ЦОПП

            Шосткинська  ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області продовжує удоскуналюваси свої сервіси.

З початку року Шосткинською ОДПІ ГУ Міндоходів в Сумській області видано платникам податків 366 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, (зокрема 184 ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями  та 182 на тютюнові вироби).

В т.ч. С-Будське відділенння – 42 ліцензії (22 –алкогольні напої, 20- тютюнові вироби

           Ямпільське відділенння  – 70 ліцензій (37 –алкогольні напої, 33 - тютюнові вироби

Завдяки цьому бюджет поповнився  на 1,3 млн.грн.

Нагадаємо, що з 1 вересня поточного року виробники та продавці користуються акцизними марками нового зразка. Дана новація забезпечить більш дієву систему боротьби з фальсифікатом і підробками підакцизної продукції та захисту населення від споживання неякісної продукції.

            Адміністративні послуги  у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами  можливо  отримати в ЦОПП.

Центр обслуговування платників податків

Завдяки сервісам Міністерства доходів і зборів платники податків сьогодні можуть оперативно та безкоштовно отримати 55 видів адміністративних послуг. Зокрема, серед таких послуг, які пропонуються,  – реєстрація книги обліку доходів та витрат, видача довідки про сплату роботодавцем податків та зборів, реєстрація реєстратора розрахункових операцій, видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, видача торгового патенту тощо.  Перевага Центру обслуговування платників податків полягає в компактності та зручності. Протягом  2013 року до Шосткинської ОДПІ через ЦОПП звернулося 46955 відвідувачів, з них: з питань отримання адміністративних послуг – 8786 осіб; з питань отримання інформаційних та інших послуг – 38169 осіб.

Для зручності платників податків в приміщенні ЦОПП знаходиться відділ реєстрації користувачів при Головному управлінні Міндоходів у Сумській області «Центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів», який видає безкоштовні ключі електронно цифрового підпису. Даною послугою торік скористувалося 2819 платників податків, які замовили посилені сертифікати ключів.

 Найбільш актуальними перевагами щодо звітування в режимі он-лайн є:

  • можливість звітувати не лише до органів Міністерства, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду; 
  • платники податків можуть укладати з іншими суб’єктами господарювання договори в електронній формі;
  • можливість учасникам зовнішньоекономічних операцій здійснювати декларування товарів з поданням до митних підрозділів Міндоходів електронної митної декларації. 

            За ініціативою Міністерства доходів і зборів України термін дії електронного ключа для фізичних осіб збільшиться від 1 до 3 років. Такі зміни запропоновані фахівцями відомства в проекті постанови Кабінету Міністрів України щодо Порядку акредитації центру сертифікації ключів.

Запроваджено електронний сервіс

«Електронний кабінет платника податків».

Зазначеним сервісом можуть скористатися платники податків – юридичні особи, фізичні особи – підприємці і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які мають підключений до Інтернету комп’ютер та отримали електронні ключі цифрового підпису в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів або його представництвах.

Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою kpp.minrd.gov.ua або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису.

Консультування платників щодо роботи в Електронному кабінеті платника здійснюється за телефонами гарячої лінії (0443230111, 0675550111, 0665550111).

Крім того, для допомоги користувачам на головній сторінці Електронного кабінету платника розміщено інструкцію по його експлуатації, а у розділі сервісу «Довідкова система» – детальну інструкцію по роботі з системою.

У випадку виявлення користувачами Електронного кабінету платника збоїв у роботі сервісу, вони можуть самостійно повідомити про такі збої, надіславши повідомлення на електронну адресу: kpp_support@minrd.gov.ua.

Еелектронні засоби розрахунків під забороною для платників єдиного податку

            Фізичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, не мають права приймати за проданий товар або послуги розрахунки електронними засобами. Якщо платник єдиного податку в своїй діяльності використовував електронні гроші, він зобов'язаний сплатити податок по ставці 15%.

            Варто нагадати, що відповідно до п.291.6 ст.291 Податкового кодексу платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари, виконані роботи або надані послуги виключно в грошовій формі (готівкою або безготівковими коштами). Всі електронні засоби (Yandeks Sredstva, Webmoney і ін.) до них не відносяться.

                       Підприємці отримувати свідоцтво платника єдиного податку не будуть

            Стати платником ПДВ і єдиного податку як юридичним особам, так і фізичним особам-підприємцям можна буде відразу з моменту їх державної реєстрації. Для цього потрібно лише подати відповідну реєстраційну заяву державному реєстраторові разом з реєстраційною карткою, або органу Міндоходов. Державний реєстратор передасть електронну копію заяви у відповідний орган Міндоходов.

            Реєстрації платником єдиного податку орган Міндоходов повинен провести протягом 2 робочих днів з дня отримання заяви від такого суб'єкта або від держреєстратора, а платником ПДВ - з бажаного дня, вказаного платником в його заяві, або протягом 5 робочих днів з дати надходження заяви, якщо в ній не вказані бажаний день. Свідоцтво платника єдиного податку і податку на додану вартість буде скасовано і замінене випискою з Реєстру платників єдиного податку і Реєстру платників податку на додану вартість.

            Витягання з таких реєстрів платник податків може отримати безкоштовно за поданою заявою в орган Міндоходов протягом двох робочих днів, наступних за днем отримання такого запиту. Виписка з Реєстру дійсний до внесення змін до Реєстру. Вказані зміни до Податкового кодексу України внесені Законом України від 24.10.2013 р. No 657-VІІ.

Сумнівний експорт сумського виробника обернувся збитками для держави у майже 6 мільйонів гривень

Співробітники Міндоходів Сумщини викрили незаконну схему заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість службовими особами одного з місцевих виробників. Впродовж 2012 2013 років сумське підприємство активно проводило операції з експорту нетипової для основного виду діяльності продукції до країн СНД. Товари, що закуповувалися у понад 11-и постачальників з різних регіонів України (насосне обладнання, посуд, тканини тощо), у подальшому реалізовувались на експорт за нульовою ставкою ПДВ.

- Щоб уникнути оподаткування, виробники показували по документах збитковість поведених операцій, адже витрати підприємства з урахуванням ПДВ і послуг комісії перевищували обсяги реалізації, прокоментував заступник начальника Головного управління Міндоходів у Сумській області, керівник слідчого підрозділу Олександр Фролов.

Встановлено також, що придбані товарно-матеріальні не надходили до сумського виробника, а вивозилися за межі митної території України безпосередньо зі складських та виробничих приміщень постачальників з Донецької, Харківської, Херсонської та Тернопільської областей.

Вказані дії службових осіб підприємства призвели до ненадходження до бюджету 5,7 млн. грн. податку на додану вартість.

За даним фактом слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Сумській області розпочато досудове розслідування за ст.212 ч.3 Кримінального кодексу - ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. 

 

Інформаційно-комунікаційний сектор Шосткинської

ОДПІ ГУ  Міндоходів у Сумській області