Категорії

Податкова інформує

Звіт про ЄСВ можна надсилати поштою

Зазначені зміни стали можливими після набрання чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за заявницьким принципом".

 У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

 Нагадуємо, що раніше звітність про ЄСВ, надіслана поштою, на відміну від іншої звітності, не вважалася поданою.

 Звертаємо увагу, що звіт про ЄСВ можна також надсилати і засобами електронного зв'язку. Для цього необхідно отримати сертифікат електронного цифрового підпису у Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Вчасно звітуйте за квартал, або півріччя 2014 року

 Останнім днем подання податкової декларації за II квартал поточного року буде 11 серпня 2014 року. Останнім днем сплати суми податкового зобов’язання зазначеної у податковій декларації – 19 серпня 2014 року.

 Нагадуємо, платники, які звітують за квартал чи за півріччя подають податкові декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

 Водночас, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається наступний за вихідним або святковим операційний (банківський) день.

 Однак, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься. Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації. Така сума сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації.

 Відповідна норма визначена ст.49, 57 Податкового кодексу України

 від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями. Також з граничними термінами подання звітності та сплати податкових зобов’язань за звітні податкові періоди 2014 року, що дорівнюють календарному кварталу (півріччю) можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02).

Система електронного адміністрування ПДВ

 Однією з ініціатив Державної фіскальної служби України є запровадження системи електронного адміністрування ПДВ, що дасть змогу значно зменшити обсяг тіньової економіки.

 Система електронного адміністрування ПДВ складатиметься з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних, з банку, в якому автоматично будуть відкриті рахунки усім платникам ПДВ та з бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів. Буде зменшено число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування.

  Завдяки електронному адмініструванню ПДВ підвищиться  прогнозованість процесу мобілізації податку на додану вартість до державного бюджету.

  Зазначена ініціатива найшла своє відображення в  Законі України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України». Завдяки запровадженню цих змін   буде забезпечена відповідність сум нарахованого та сплаченого ПДВ.

 Електронна система адміністрування ПДВ почне діяти з 1 січня 2015 року та стане системним рішенням для ліквідації «податкових ям» та махінацій з цим податком.

За перше півріччя 2014 року ЦОПом надано 5238 адмінпослуг

 Протягом січня-липня  поточного року Центром обслуговування платників Шосткинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області (ЦОП) було надано понад 3914 адміністративних послуг.

 Шосткинською ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області надається комплекс послуг, зокрема адміністративні послуги, консультативні та інші. Також до функцій ЦОПів належать функції прийняття податкової звітності та видача ключів електронного цифрового підпису.

 Здебільш платники податків цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За 7 місяців  поточного року було надано майже 2450 таких послуг.

 Не менш популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій, видачі довідок про отримані доходи та довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів. Цих послуг протягом січня – липня 2014 року ЦОПами було надано 148, 105 та 261 відповідно.

Обслуговування платників податків на території України здійснюється у 536 ЦОП.

Пріоритетом у роботі ЦОПів залишається підвищення якості обслуговування платників .

Із 3 серпня в Україні почав діяти військовий податок.

         Законом "Про внесення змін до Податкового кодексу України й деякі інші законодавчі акти України" тимчасово, до 1 січня 2015 р., введено новий загальнодержавний збір – військовий збір, який стягуватимуть за ставкою 1,5% із доходів фізичних осіб.

         Прийняті 31 липня Верховною Радою і підписані 1 серпня президентом України  поправки до Податкового кодексу і зміни до держбюджету на 2014 рік набрали чинності в неділю тобто 03 серпня 2014 року

         Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України і деяких інших законодавчих актів України», яким запроваджено військовий збір,  опубліковано в газеті «Голос України» №146 від 2 серпня, отже він набрав чинності 3 серпня.

         Військовий збір стягуватиметься за ставкою 1,5% з доходів фізичних осіб. Платниками податку є особи, визначені у п.162.1 ст.162 Податкового кодексу.

Це:

- фізична особа — резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;

- фізична особа — нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

-  податковий агент.      

Зверніть увагу, що це тимчасовий податок і його сума становитиме 1,5 грн. з кожної сотні,що нараховується кожному з працюючих.

         Оподатковуватимуться доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу у державну та недержавну грошову лотерею.

         Справляння цього податку буде аналогічно податку з доходів фізичних осіб, він утримуватиметься при виплаті зарплати, тому що це найоптимальніший  підхід. І це відбуватиметься через роботодавців, адже особою, відповідальною за нарахування, утримання і перерахування податку до бюджету із заробітної плати, буде саме роботодавець.

         Що стосується оподаткування інших доходів, то відповідальність за їх оподаткування покладена на податкових агентів. Наприклад, при виграші в лотерею, громадянин отримає на руки суму, з якої вже буде утримано 1,5 % нового збору.

          «Сьогодні люди так чи інакше допомагають і підтримують армію, платять – то через волонтерів, то смс на підтримку армії відправляють, перераховують частину заробітку, щоб вилікувати того чи іншого пораненого. Тому, з моєї точки зору, сплата цього податку – це, в якійсь мірі, справа честі кожного з нас», - відмітив на зустрічі з журналістами  в.о.начальника Шосткинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Сергій Любарець.

Міндоходівці виявили зникнення 200 тонн

державного зерна з елеватора на Сумщині

Про це повідомив Ігор Короткий, в.о. заступника начальника – начальника  слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області.     

Ще у 2010 році оперативники податкової міліції під час проведення операції «Зерно» арештували більше 200 тонн зерна пшениці вартістю близько 320 тис. грн. на елеваторі, розташованому в одному із районів Сумщини. Збіжжя за документами належало одеські фіктивній фірмі-одноденці і було незаконного походження.

Заарештоване майно службові особи елеватора (одного з дочірніх підприємств Державної акціонерної компанії) прийняли на відповідальне зберігання.

Протягом наступного 2011 року керівники підприємства зверталися до податкової служби з проханням про скасування арешту або подальшу передачу зазначеної пшениці, але дозвіл на відчуження арештованого збіжжя не отримали.

Після реорганізації підприємства у 2012 році та зміни його назви нове керівництво елеватора продало арештоване майно, не отримавши при цьому жодних дозвільних документів. Своїми діями посадовці завдали державі збитків у великих розмірах.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області стосовно службових осіб елеватора розпочато досудове розслідування за ч. 2 ст. 364 КК України («Зловживання владою або службовим становищем»).

Іформаційно-комунікаційний  сектор

Шосткинської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області